zondag 7 april 2013

Butterfly Thai café

De maaltijd
Een tijdje geleden melde ik al dat de Butterfly wederom open zou gaan. Ik was toen helaas niet in staat naar de opening te gaan maar vrijdag avond was het eindelijk zo ver, ik had met een vriend afgesproken om er een hapje te gaan eten.

Toen ik de zaak betrad was de inrichting hetzelfde gebleven als vroeger. Er was alleen een verse lik verf en nieuw meubilair neergezet (en een nieuwe keuken zoals ik later hoorde). Ik was er als eerste maar er zat een goede bekende aan de bar en onder het genot van een biertje praten we even bij. Het bleek dat de nieuwe eigenaar zijn oude zaak, Chao Phraya, had verkocht en zijn kok meegenomen had naar de Butterfly. Even later arriveerde de tweede deelnemer en namen we, na een biertje, afscheid van onze bekende en namen plaats aan een vrijgekomen tafeltje (het was behoorlijk druk die avond).

De bediening kwam al snel met een kaart (vers van de pers) aanlopen maar wij vroegen hem om de kok gewoon iets lekkers voor ons klaar te laten maken. Pittig was geen probleem gaven wij aan en verder was eigenlijk ook alles goed. We werden verrast met beef en basilicum en kip in een curry met daar uiteraard rijst bij. Het eten was prima van smaak echt niets op aan te merken en het was niet flauw te noemen maar wij houden beide van behoorlijk pittig (voor westerse begrippen dan) eten en gaven aan dat het de volgende keer best wel pittiger mocht voor ons. De volgende keer, ja zeker want op eten, sfeer, bediening en prijs was werkelijk niets aan te merken dus we komen hier zeker terug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten