dinsdag 12 november 2013

De nieuwe bonuskaart

De AH bonuskaart en de airmileskaart
Enige tijd geleden kwam het nieuws naar buiten dat Albert Heijn met een nieuwe, persoonlijke bonuskaart kwam. Het verhaal dat er bij komt is dat je dan aanbiedingen krijgt die op jouw persoonlijk zijn afgestemd. Als bonuskaart gebruiker kreeg ik er dan ook eentje toegestuurd met in het begeleidend schrijven het verzoek om de kaart te activeren, anders kon ik niet van de extra voordelen genieten.

Na even kort op de website de voor en nadelen doorgelezen te hebben besloot ik de mijne te activeren en meteen aan een airmiles account te koppelen voor nog meer bonus miles. De nadelen zijn heel simpel, je geeft toegang tot je aankoop gedrag en dat gaat grondig geanalyseerd worden door de marketing machine van het ahold concern. De voordelen zijn even simpel. Aan de hand van de aankopen die je doet zul je specifiek op jou gerichte bonus voordelen krijgen. Als je dus veel producten uit het excellent aanbod kiest krijg je dan ook aanbiedingen uit dat gedeelte. Mocht je veel wijn aanbiedingen krijgen dan ben je waarschijnlijk een goede afnemer van de wijnen. Daarnaast krijg je nog allerlei extraatjes zoals een foto kookboek app voor op je iPad en belooft men cadeautjes.

Aangezien ik al aardig wat deel met de wereld via blog, Facebook en andere social media zit ik er niet mee om mijn aankoopgedrag aan de marketing machine bekend te maken. Iedereen moet voor zichzelf beslissen of hij zelf dat ook wil maar maak je geen zorgen. Men weet al veel meer over je dan je denkt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten