dinsdag 3 december 2013

Dresden Leningrad

Het logo van de band
Mijn stamcafé, het elfde gebod, is al sinds jaar en dag een toevluchtsoord voor muzikanten. Onder het interieur bevind zich een piano, meerdere gitaren en trekzakken en nog het een en ander aan muzikaal toebehoren. Mensen mogen deze gebruiken en zo heb ik avonden meegemaakt waar we mee blerden op Johnny B. Goode van een pianist of waar een man/vrouw of zes gezamenlijk nummers van allerlei bands liepen te coveren. Uiteraard trekt zo;n café ook muzikaal bar personeel aan en een van hen bleek in een eigen band te spelen, die Dresden/Leningrad heette.

Uiteraard heb ik de band opgezocht en gekken wat voor muziek zij maakten. Hun muziek valt in de categorie doom en gloom en is voor de meeste mensen zeker niet geschikt maar ik vond het wel aardig. Met name de witte doos kon mijn waardering wel krijgen, alhoewel het hele intro wel weg mag van mij. Ik zou zo zeggen als je geïnteresseerd bent luister er eens naar en kijk wat je er van vindt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten