donderdag 4 december 2014

Haesje Claes

Broodje bal, Hollandser kan bijna niet
Zondag had ik afgesproken met een kennis die ik nooit ontmoet had. Wij hadden elkaar via een game op het internet leren kennen. Zij was een Australische en kwam met haar dochter voor een paar weken naar Europa. Een van hun haltes was Amsterdam en we hadden afgesproken om een middag op te trekken. We zouden starten met de lunch en daar had ik Hollands instituut Haesje Claes in de Spuistraat voor uitgekozen. Ondanks wat problemen (ik had als straat de Spuistraat aan haar doorgegeven en als huisnummer de Nieuwezijds voorburgwal) ontmoeten we elkaar tenslotte toch in het restaurant. Haar dochter ging voor de snert, zij voor brood met paddenstoelen en ik koos voor brood met gehakt uit de jus. Daarbij dronken wij cola en water (zowel plat als bruisend).

Al gauw waren we gezellig aan het kletsen en het werd een lange lunch waar we elkaar wat beter leerden kennen. Tenslotte was het echter toch tijd om van tafel te gaan en Amsterdam in te duiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten